söndag, augusti 26, 2007

Var skriver du?

Jag fick för ett tag sedan förmånen att bo ett par veckor i ett rum med ett fint skrivbord och bra stol. Äntligen skulle jag få ergonomisk arbetsställning istället för att som vanligt sitta utsträckt i soffan med datorn i knäet.
Men, det var omöjligt! Efter ett gott försök var det bara att bulla upp sängkuddarna mot väggen och inta normalt arbetsläge för att få skrivro.
Om jag skriver för hand går det däremot bra överallt - under bussresor, på bullriga fik, på parkbänkar. Helst med något att äta till.

Var skriver du helst och oftast? Rösta här till vänster, och kommentera gärna om du har en egen vana!

Såhär lär en del kända författare ha gjort:
  • Ernest Hemingway och Virginia Woolf skrev stående
  • Benjamin Franklin skrev i badet
  • D H Lawrence skrev naken
  • Mark Twain skrev liggande
  • Charles Dickens skrev efter att ha promenerat några mil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland tar jag bilen till havet. Sätter mig vid fästningen (Varberg) med milsvid havsutsikt.

Ibland hyr jag en skrivarstuga.

Ibland sitter jag på biblioteket eller ett fik.

Men för det mesta skriver jag i sängen, med laptopen i knät.

Johanna Wistrand sa...

Hej Ann!

Jag har utmanat dig till att berätta 8 saker om dig själv (se www.forfattarcoachen.se)

Johanna